Sosyal Medya Danışmanlığı
Sosyal Medya Danışmanlığı

Sosyal medya danışmanlığı, bir marka adına sosyal ağ kanallarını kullanan müşterilere ulaşma ve onlarla iletişim kurma sürecidir. Sosyal medya danışmanları şirketler içinde tam zamanlı çalışabilir veya serbest pazarlama hizmetleri sağlayabilir. Dijital çağın da gelişmesiyle birlikte paralel olarak artış gösteren internet kullanımı sosyal medya pazarlaması denilen oluşumu ortaya çıkarmıştır. Ve bu oluşumu başarılı bir şekilde yürütebilmek için bir uzmandan faydalanmakta büyük yarar vardır.

Dijital pazarlama da denilen sosyal medya hizmeti tamamen ölçülebilirlikle ilgilidir. Sosyal medya danışmanlığı neyin işe yaradığını değerlendirebilmek, performansı artırmak ve başarılı sonuçlara ulaşabilmek için stratejiler belirlenir ve buna göre bir rota oluşturulur.

Sosyal medya danışmanları endüstri trendlerine aşinadır ve müşterilerine kaliteli hizmet sunmak için sosyal medya araçlarını nasıl kullanacaklarını bilirler. Buna ek olarak, sosyal medyayı hedef kitleyi bir işletmenin sitesine yönlendirecek şekilde kullanmak için stratejiler tasarlarlar. Bu, bir işletmenin başarılı olması için önemli bir faktör olan şirketin marka imajının oluşturulmasına ve korunmasına yardımcı olur.

Sosyal medya profesyonellerinin her sosyal medya aracının artıları ve eksileri hakkında bilgi sahibi olmaları gerekir. Bu bilgi sadece Facebook veya Twitter ile sınırlı kalmamalıdır. Youtube, Twitch platformlarından Tumblr, Pinterest veya Instagram’a kadar uzanan sosyal medya dünyasının gereklerini çok iyi bir şekilde analiz etmesi gerekir. Ayrıca, kârlı stratejilerin geliştirilmesinde ve aynı zamanda işletmenin yatırımından geri dönüş sağlamada yaratıcı olmalıdırlar. Bir sosyal medya hizmetinde, oluşturulan strateji sonucunda sürekli olarak strateji takip edilmeli ve değerlendirilmelidir. Daha sonra sonuçları iyileştirmek için stratejiyi değiştirmek gerekebilir.

Sosyal Medya Danışmanları Başarıya Götürmek İçin Ne Yaparlar?

Sosyal Medya Danışmanları Başarıya Götürmek İçin Ne Yaparlar?
Sosyal Medya Danışmanları Başarıya Götürmek İçin Ne Yaparlar?

Strateji ve planlama ile başlamak iş yapmak için doğru bir yoldur. Sosyal medya danışmanlığı, işletmelerin eyleme geçirilebilir bir sosyal medya stratejisi hazırlamalarına yardımcı olur. Doğru strateji, işleri uzun süre odakta tutmaya yardımcı olur ve gerekirse düzeltmesini mümkün kılar.

İçerik stratejisi, etkili sosyal medya hizmetinin çok önemli bir parçasını oluşturur. Önceden yıllık bir takvim oluşturmak, sosyal medya danışmanlarının kampanyaları planlamasına ve önceden kaliteli içerik oluşturmasına ve kampanyaları etkili bir şekilde yürütmesine olanak tanır.

Topluluk inşası da iş açısından önemlidir. Farklı sosyal medya kanallarında yeterli sayıda ilgili takipçiye sahip olmak, her şeyden önce güçlü bir marka oluşturmaya yardımcı olur ve ikinci olarak markaların bu takipçilere ulaşmasına ve ürünlerini onlara satmasına yardımcı olur. Sosyal medya hizmetinde, markaların hem organik (Reklamlar olmadan) hem de inorganik (Reklamlar) araçlarla farklı sosyal ağlarda güçlü ve alakalı topluluklar geliştirmelerine yardımcı olunur.

Sosyal medya danışmanlığı, kampanyaların sonuçlarını analiz etmek ve ölçmek, işletmelerin yatırım getirisini anlamalarına, yani sosyal medya pazarlamasına harcadıkları zamandan ve paradan ne kadar kazanç elde ettiklerini anlamalarına yardımcı olur. Hemen hemen tüm sosyal ağlar kendi yerel analizlerini sağlar, bu da kişinin sosyal medya çabalarının iyi bir resmini elde etmek için yeterlidir. Sosyal medya danışmanları, farklı sosyal medya metriklerini ölçer ve eyleme geçirilebilir iş öngörülerini üst yönetim ile paylaşmak için sonuçları analiz eder.

Sosyal medya hizmeti bunlara ek olarak şunları da içermektedir:

Reklam Yazarlığı

Metin yazımı hem bir sanat hem de bilimdir. Müşterileri söz konusu marka ürünlerini sosyal medyada satın almaya ikna etmek için böyle bir çalışma büyük etki yaratabilir. Metin yazarlığı becerileri sosyal medya danışmanları için büyük bir değerdir.

Temel Grafik Tasarım

Bugünlerde pek çok resim ve video klibin sosyal medyada paylaşılması gerekiyor. Sosyal medya danışmanlarının temel grafik tasarım becerileri varsa, bunları işte kurmak veya işletmeler için arzu edilir hale getirmek için uzun bir yol kat edebilir.

PPC Reklamları

Tıklama Başına Ödeme (PPC) Reklamları yayınlayarak satış, potansiyel satış veya trafik oluşturmak sosyal medya danışmanları için vazgeçilmez bir beceridir.

Bu ek beceriler, başarılı bir sosyal medya hizmeti almaya çok büyük bir ölçüde yardımcı olacaktır. Dolayısıyla, işletmelerin tüm bu avantajlar için sosyal medya danışmanlığından yararlanması gerekir ve danışmanların da her geçen gün yeniliklere ayak uydurması ve benzersiz çalışmalar yapması gerekir.