Dijital pazarlama danışmanlığı, temel ticari hedeflerinizi gerçekleştirmeye odaklanan sıkı bir dijital strateji tanımlamayı amaçlamaktadır. Profilinizi yükseltmek, geliri artırmak, verimliliği artırmak, maliyeti düşürmek, personelinizi eğitmek ve müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmak herhangi bir şirketin başarısı için hayati önem taşıyan iş önceliklerinden sadece birkaçıdır. Yüksek getiri için ve fazladan para harcamaktan kaçınmak için karmaşık ama etkili bir stratejiye ihtiyacınız vardır.

Dijital pazarlama, online olarak yapılan çeşitli pazarlama biçimlerini tanımlamak için kullanılan bir şemsiye terimdir. Dijital pazarlama danışmanlığı, işletmelerin mevcut müşterilerini ve potansiyel müşterilerini daha iyi hedeflemek için farklı online kanallardan yararlanmasına olanak tanır. En son pazarlama araçlarını, teknolojiyi ve trendleri bir araya getirir ve bunları tüm şekil ve büyüklükteki işletmelerin mevcut müşterilerine ve potansiyel müşterilere etkili bir şekilde ulaşmasına yardımcı olmak için kullanır.

Dijital Pazarlama Danışmanlığı
Dijital Pazarlama Danışmanlığı

Dijital pazarlama hizmeti de bu bağlamda, işletmeleri için çözümleri tamamen dış kaynak kullanmak istemeyenler için paha biçilmez bir seçenektir. Kurum içi ekiplere eğitim ve geliştirme yardımı sağlamanın yanı sıra bazı geçici görevleri kaldırmaya da yardımcı olabilir.

Dijital pazarlama hizmeti, web tasarımı ve geliştirme, SEO, ücretli medya (Facebook, Instagram, Google Adwords) ve video reklamcılığı (YouTube) içerir. Her kanal için farklı hedefleme yöntemleri vardır. Bu kanalların farklı kitleleri de vardır. Dijital pazarlama hizmetinin, birçok marka arasındaki popülaritesi bir sürpriz değil. Günümüzde etkili dijital pazarlama, kitlenizle doğru zamanda ve yerde bağlantı kurmakla ilgilidir.

Google Adwords'ü ele almak gerekirse bir ürünü satın almak isteyen potansiyel müşterileri arama veya alışveriş reklamlarını göstererek bulmak için kullanılabilir. Google görüntülü ve video reklamlarıyla, farkındalık da oluşturabilir.

Öte yandan, Facebook reklamcılığı insanları psikografi, demografi ve online tarama davranışlarına göre hedefler. Bir ürün veya hizmet için ilgi, farkındalık ve istek oluşturmak amacıyla Facebook reklamlarından yararlanılabilir.

Etkili dijital pazarlama ile ilgilenen daha fazla marka ile dijital pazarlama danışmanlığına olan talep artmaktadır. Dijital pazarlama danışmanı iş tanımı şirkete ve ürüne göre değişir ancak danışmanın asıl rolü işletmeler ve online dünya arasında bir köprü kurmak, ve bir şirkete müşterilerine ulaşmanın en iyi yolunu tavsiye etmektir.

Dijital pazarlama danışmanının genel sorumlulukları nelerdir?

Dijital pazarlama danışmanının temel tanımı, dijital pazarlama hizmeti konusunda uzmanlık eğitimi almış, son derece yetenekli bir profesyonel olan ve bir işletmenin ihtiyaç duyduğu sonuçları görmek için tüketicileri doğru yollarla nasıl hedefleyeceğini bilen birisidir.

• Mevcut pazarlama stratejisini değerlendirerek işletmelerin mevcut müşterilerle etkileşime girmesinin ve yenilerini çekmenin yeni yollarını keşfetmek.

• SEO, sosyal medya, e-posta pazarlaması ve web sitesi tasarımı gibi alanlarda iyileştirmeler önermek veya uygulamak.

• Yaratıcı sosyal medya, e-posta, mobil veya yerel pazarlama kampanyalarıyla şirket markasını geliştirmek ve yönetmek, müşteri katılımını ve iletişimi artırmak.

• Web sitesi açılış sayfaları ve blog gibi içerik platformlarını koordine etmek.

• Yeni anahtar kelimeler ekleyerek web sayfalarını analiz etmek ve bunları optimize ederek işletme sitesinin Google sıralamasını iyileştirmek. Web sitesi ve bloglara içerik geliştirme stratejisi uygulamak.